donderdag 28 mei 2015

Ban Ki-moon

Ik heb een hele lijst met 'to write - blog onderwerpen'. Zo was er de offici√ęle opening van de Kapucijnenvoer, een communieperiode, een logo, geboortekaart, een kalligrafiestage die ik onlangs in Hamburg volgde bij Yukimi Annand en Gotisch schrift (textura) dat ik leerde van An Vanhentenrijk.. 
Maar mijn wens om meer tijd te steken in het schrijven op de blog wordt gedwarsboomd door o.a. de opruim van mijn tuinhuis, het baantjes zwemmen in het plaatselijk zwembad, het lezen van boekjes en kijken naar mensen in het tofste caf√© van de buurt, een cinemabezoek, enzovoort. 
Vandaag heb ik het water al getrotseerd en is er geen goede film te bekennen. De hiervoor beschreven onderwerpen ruimen plaats voor een meer recent item. Gisteren in de ochtend kreeg ik telefonisch de vraag om in het guldenboek van de stad Leuven te schrijven ter gelegenheid van de ontvangst van Ban Ki-moon vandaag (!). Help! Zo'n kans mag je niet laten glippen, dus: ja graag. Hieronder een kort fotoverslag. Op de tweede foto zie je dat het boek gemaakt is met papier van Arches: ingres (Ik schreef net op een van de watermerk-pagina's). Het is een super-mooi boek beschermd door een even indrukwekkende doos handgemaakt door een boekbinderij gevestigd in het begijnhof te Diest.
Vandaag werd het boek ondertekend.

De laatste drie foto's zijn gemaakt in 2011. Toen kalligrafeerde ik een oorkonde voor de stad Aarschot. Het was een combinatie van zelf-ontworpen embossing, kalligrafie en het wapenschild schilderde ik met gouache. 








1 opmerking:

  1. Ik zou gegarandeerd weer ergens een schrijffout in gezet hebben. Knap gedaan Mie! (en zonder schrijffouten ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen