dinsdag 11 augustus 2015

winterslaap (in putteke zomer na een kalligrafiestage onder leiding van Denis Brown )

Het was me de week wel. Met pak en zak vertrok ik richting internaat in Turnhout. Het was intens en zwaar. Aangezien ik twee jaar geleden de zomer liggend op mijn rug met knieĆ«n in hoek van 90° doorbracht, wegens pijn, nam ik voorzorgen: een speciaal bewegelijk kussen om op te zitten (aanrader) en mijn schrijftafel. Plus heel veel wandelingetjes richting toilet met kleine omweg zodat er toch nog wat beweging was. 
Het was super! Denis Brown gaf ons werk.. veel werk! Via demonstraties en videofragmenten uit zijn dvd ( te koop via zijn site en aanrader!) op groot scherm maakte hij ons wegwijs. De eerste dagen was het stil. Iedereen super-geconcentreerd bezig. We kregen persoonlijke begeleiding en uiteindelijk ging ieder zijn eigen weg..
Gelukkig hebben we ook superveel gelachen en werd de groep hechter. 
Ik kwam thuis met meer werk (een reuze to-do list) dan ik was vertrokken maar supermoe. (mijn brein oververhit ;-) ) Toch heel veel zin om volgende week de werken die ik gemaakt heb af te maken. (zie foto's onderaan; de eerste 2 zijn 23x25cm, haast je langzaam: 25x65cm (maar moet nog gesneden worden) en to give/to get is 50x65cm) 
Heel veel dank aan Denis, de groep en scriptores om dit mogelijk te maken! 
- Ook superfijn om Yukimi na de stage in Hamburg zo vlug weer te zien -

De foto's zijn vooral sfeerbeelden - andere foto's (werk andere cursisten) komen in het tijdschrift van scriptores.. / Het werk dat Denis vasthoudt is werk dat hij tijdens de stage gemaakt heeft.


















Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen